NRD Начало
Вторник, 16 Септември 2025
Начало Тонът на времето Мофет представя „Снежинка“ като протест и размисъл за бъдещето
157
Тонът на времето

Мофет представя „Снежинка“ като протест и размисъл за бъдещето

Мофет сподели, че името „Снежинка“ е умишлено провокативно, като го свързва с предишната си изложба „Обичам, когато ми крещят имена“ (I Love It When You Call Me Names) от 1983 година. Тази „кръгова“ връзка между двете изложби, разположени повече от 30 години една от друга, подчертава важността на контекста и времето. Две нови картини, „Лот 052525 (природен култ, топене 1)“ и „Лот 061625 (природен култ, топене A)“, демонстрират процеса на топене на маслени бои, които художникът е разтегнал с помощта на инструменти за декорация на торти.

| 16 Септември 2025, 18:31 ч.
Мофет представя „Снежинка“ като протест и размисъл за бъдещето
Мофет представя „Снежинка“ като протест и размисъл за бъдещето
Снимка © AP

Доналд Мофет (Donald Moffett) представи своя нова изложба с название „Снежинка“ (Snowflake), която предизвиква размисъл за съвременните социални и политически теми. Тя е първата му самостоятелна експозиция в Ню Йорк след 2019 година и носи дълбоки послания, свързани с времето, в което живеем.

Мофет сподели, че името „Снежинка“ е умишлено провокативно, като го свързва с предишната си изложба „Обичам, когато ми крещят имена“ (I Love It When You Call Me Names) от 1983 година. Тогава, по време на кризата със СПИН, той е бил част от активистката група Гран Фюри (Gran Fury), която е била свързана с ACT UP. Тогава неговото изкуство е било етикетирано като „хомо изкуство“, което е предизвиквало реакции и дебати.

Тази „кръгова“ връзка между двете изложби, разположени повече от 30 години една от друга, подчертава важността на контекста и времето. Мофет вижда в името „Снежинка“ и препратка към климатичната криза, която започва да разглежда в своите произведения преди години. Той подчертава, че новите му абстрактни картини, показани в галерията Александър Грей (Alexander Gray Associates) в Трибека, са „богати отвън, но крият много повече“.

Две нови картини, „Лот 052525 (природен култ, топене 1)“ и „Лот 061625 (природен култ, топене A)“, демонстрират процеса на топене на маслени бои, които художникът е разтегнал с помощта на инструменти за декорация на торти. Те символизират снежна покривка и замърсяване, като визуално изобразяват разпада и промените в природата.

Мофет използва черно-бели и сини тонове, като подчертава тежките времена, в които живеем. Той обяснява, че белият цвят е символ на надежда, контрастираща с тъмните тонове, които отразяват сегашната политическа и социална ситуация. Тази палитра е отражение на неговите размисли за времето, в което сме поставени.

Интересен е фактът, че художникът е започнал да експериментира с маслени бои след като е изучавал украсяване на торти. Този преход му е помогнал да развие уникален стил, който съчетава абстракция и политическо послание. Той вярва, че абстрактното изкуство крие богатства, които могат да бъдат по-дълбоки от фигуративното.

Заглавия като „Лот 030525 (природен култ, арктично проучване)“ и „Лот 060825 (природен култ, наводнение)“ подчертават връзката между изкуството и екологичните проблеми. Освен това, изложбата включва и серия от стикери с послания като „Наука“ (SCIENCE), „Не убивай“ (KILL NOTHING) и „Смей се. Бунтувай се.“ (LAUGH. RIOT.), които продължават линията на политическа ангажираност.

Мофет не пропуска да върне вниманието към своята известна работа „Той ме убива“ (He Kills Me) от 1987 година, която критикува политиката на Роналд Рейгън по време на кризата със СПИН. Тази работа е символ на неговата ангажираност и дълбока социална критика.

Изложбата „Снежинка“ е първата му с галерия Александър Грей, след дългогодишно сътрудничество с галерия Мариян Боски (Marianne Boesky). Тя е мотивирана от желанието му да опита нови подходи и да разшири границите на своето изкуство. Включването на по-старо произведение, показващо как абстракцията се слива с политиката, подчертава неговата дълбока връзка между изкуството и социалните въпроси.

В заключение, Мофет подчертава, че изкуството му е винаги с него и че в този момент то има особена важност. Той призовава към активност и размисъл, като казва: „Да запалим искрата.“

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
LA Louver затваря след 50 години, фокусира се върху частни сделки
Лос Анджелеската галерия LA Louver, една от най-дълго работещите в града, ще затвори физическия си обект във Венеция, след петдесет години на дейност. Тя ще се фокусира върху частн ...
Консуело Хименес Андерууд: Текстилът като социален протест
Консуело Хименес Андерууд (Consuelo Jimenez Underwood) е художник, който от десетилетия използва текстилното изкуство, за да изрази социални и политически теми, свързани с границит ...
Карди Б обяви участието на Джанет Джаксън, Селена Гомес и Лизо в новия си албум
Карди Б (Cardi B) разкри, че Джанет Джаксън (Janet Jackson), Селена Гомес (Selena Gomez) и Лизо (Lizzo) ще участват в новия й албум "Am I the Drama?". Тази новина предизвика голям ...
Колекцията на Pauline Karpidas ще бъде продадена на аукцион в Лондон
В галериите на Sotheby’s в Лондон се разгръща една необикновена изложба, която пренася посетителите в света на Pauline Karpidas (Поли Кърпидъс). Тя беше известна с безстрашния си в ...
Ник Кенън разкри за психическата травма, която го е мотивирала да стане баща на 12 деца
Ник Кенън (Nick Cannon) разкри, че психическа травма е била причината да стане баща на 12 деца. В ново интервю с радиостанцията "The Breakfast Club" той сподели лични размисли за с ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Баския вдъхновява модата и изкуството с нова колекция и сътрудничества
Вълната от интерес към Жан-Мишел Баския (Jean-Michel Basquiat) продължава да расте, като нови колаборации и проекти се появяват на редовни интервали. Този път модната марка Албино ...
Диас става новият главен куратор на Пам Маями с фокус върху глобалната перспектива и развитие на колекцията
Премиерата на новия директор на Пам Маями (Perez Art Museum Miami) във Флорида, Джозе Карлос Диас (Jose Carlos Diaz), бележи важен етап за културната институция. Той ще заеме поста ...
Протести срещу връзките между Израел и Аичи префектура по време на Триенале
Международно признатата Аичи Триенале, която се провежда в Япония, е във фокус на протестни действия заради връзките между Израел и префектура Аичи, където се организира събитието. ...
Марк Ронсън разказа за работата си с Еми Уайнхаус и срещите си с Пи Диди
Марк Ронсън (Mark Ronson) описва Еми Уайнхаус (Amy Winehouse) като "огнен вихър вдъхновение". В ново интервю за BBC той разказва за работата си с покойната певица, като споменава, ...
Джесика Частейн учи в Йейл за магистър по управление
Джесика Частейн (Jessica Chastain) отговори на слуховете, че ще стане политик. Актрисата и продуцентка на филми опроверга тези твърдения, като обясни, че посещава Йейлския универси ...
Тикер в 20:00 ч.
Вълната от интерес към Жан-Мишел Баския (Jean-Michel Basquiat) продължава да рас ...
Начало Тонът на времето
157
Тонът на времето

Мофет представя „Снежинка“ като протест и размисъл за бъдещето

Мофет сподели, че името „Снежинка“ е умишлено провокативно, като го свързва с предишната си изложба „Обичам, когато ми крещят имена“ (I Love It When You Call Me Names) от 1983 година. Тази „кръгова“ връзка между двете изложби, разположени повече от 30 години една от друга, подчертава важността на контекста и времето. Две нови картини, „Лот 052525 (природен култ, топене 1)“ и „Лот 061625 (природен култ, топене A)“, демонстрират процеса на топене на маслени бои, които художникът е разтегнал с помощта на инструменти за декорация на торти.

| 16 Септември 2025, 18:31 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Мофет представя „Снежинка“ като протест и размисъл за бъдещето
Мофет представя „Снежинка“ като протест и размисъл за бъдещето
Снимка © AP

Доналд Мофет (Donald Moffett) представи своя нова изложба с название „Снежинка“ (Snowflake), която предизвиква размисъл за съвременните социални и политически теми. Тя е първата му самостоятелна експозиция в Ню Йорк след 2019 година и носи дълбоки послания, свързани с времето, в което живеем.

Мофет сподели, че името „Снежинка“ е умишлено провокативно, като го свързва с предишната си изложба „Обичам, когато ми крещят имена“ (I Love It When You Call Me Names) от 1983 година. Тогава, по време на кризата със СПИН, той е бил част от активистката група Гран Фюри (Gran Fury), която е била свързана с ACT UP. Тогава неговото изкуство е било етикетирано като „хомо изкуство“, което е предизвиквало реакции и дебати.

Тази „кръгова“ връзка между двете изложби, разположени повече от 30 години една от друга, подчертава важността на контекста и времето. Мофет вижда в името „Снежинка“ и препратка към климатичната криза, която започва да разглежда в своите произведения преди години. Той подчертава, че новите му абстрактни картини, показани в галерията Александър Грей (Alexander Gray Associates) в Трибека, са „богати отвън, но крият много повече“.

Две нови картини, „Лот 052525 (природен култ, топене 1)“ и „Лот 061625 (природен култ, топене A)“, демонстрират процеса на топене на маслени бои, които художникът е разтегнал с помощта на инструменти за декорация на торти. Те символизират снежна покривка и замърсяване, като визуално изобразяват разпада и промените в природата.

Мофет използва черно-бели и сини тонове, като подчертава тежките времена, в които живеем. Той обяснява, че белият цвят е символ на надежда, контрастираща с тъмните тонове, които отразяват сегашната политическа и социална ситуация. Тази палитра е отражение на неговите размисли за времето, в което сме поставени.

Интересен е фактът, че художникът е започнал да експериментира с маслени бои след като е изучавал украсяване на торти. Този преход му е помогнал да развие уникален стил, който съчетава абстракция и политическо послание. Той вярва, че абстрактното изкуство крие богатства, които могат да бъдат по-дълбоки от фигуративното.

Заглавия като „Лот 030525 (природен култ, арктично проучване)“ и „Лот 060825 (природен култ, наводнение)“ подчертават връзката между изкуството и екологичните проблеми. Освен това, изложбата включва и серия от стикери с послания като „Наука“ (SCIENCE), „Не убивай“ (KILL NOTHING) и „Смей се. Бунтувай се.“ (LAUGH. RIOT.), които продължават линията на политическа ангажираност.

Мофет не пропуска да върне вниманието към своята известна работа „Той ме убива“ (He Kills Me) от 1987 година, която критикува политиката на Роналд Рейгън по време на кризата със СПИН. Тази работа е символ на неговата ангажираност и дълбока социална критика.

Изложбата „Снежинка“ е първата му с галерия Александър Грей, след дългогодишно сътрудничество с галерия Мариян Боски (Marianne Boesky). Тя е мотивирана от желанието му да опита нови подходи и да разшири границите на своето изкуство. Включването на по-старо произведение, показващо как абстракцията се слива с политиката, подчертава неговата дълбока връзка между изкуството и социалните въпроси.

В заключение, Мофет подчертава, че изкуството му е винаги с него и че в този момент то има особена важност. Той призовава към активност и размисъл, като казва: „Да запалим искрата.“

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
LA Louver затваря след 50 години, фокусира се върху частни сделки
Консуело Хименес Андерууд: Текстилът като социален протест
Карди Б обяви участието на Джанет Джаксън, Селена Гомес и Лизо в новия си албум
Колекцията на Pauline Karpidas ще бъде продадена на аукцион в Лондон
Ник Кенън разкри за психическата травма, която го е мотивирала да стане баща на 12 деца
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Септември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Творчески отражения
Баския вдъхновява модата и изкуството с нова колекция и сътрудничества
Под прожектора
Диас става новият главен куратор на Пам Маями с фокус върху глобалната перспектива и развитие на колекцията
Калейдоскоп
Протести срещу връзките между Израел и Аичи префектура по време на Триенале
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.